PASUKAN PANJI HITAM THE BLACK BANNER

Saturday, September 3, 2011

Imam Mahdi Mampu Mengumpulkan Semula Semua Bani Hasyim

Kata tabiin RH,
“As-Sufyani mengirimkan askarnya ke Madinah dan menyuruh agar membunuh setiap keturunan Bani Hasyim (yang dapat dijumpai), kemudian mereka menyerangnya. Bani Hasyim akhirnya bercerai-berai di (merata-rata) padang pasir dan di gunung-gunung. Apabila al-Mahdi muncul, mereka ini akan dikumpulkan semula.”
As-Sufyani yang dimaksudkan di sini adalah puak Badwi Bani Saud yang berfahaman Wahabi. Mereka menghantar pasukan tenteranya dari kawasan padang pasir Riyadh untuk menyerbu Madinah dan Makkah. Kuasa pemerintahan autonomi di Makkah dan Madinah, dua buah kota suci Islam itu dirampas daripada kekuasaan Syarif Makkah yang berketurunan Bani Hasyim, lalu mengambil alih kuasa di Hijaz termasuk Makkah dan Madinah.

Antara arahan yang diberi oleh pemimpin Bani Saud itu ialah agar dibunuh sahaja keturunan Syarif Makkah dan Madinah, mana yang terjumpa oleh mereka. Jika lari, kejar dan tangkap, kemudian dihukum bunuh. Kerana itu, seluruh Bani Hasyim lari bercerai-berai ke merata pelosok kawasan yang dapat melindungi mereka daripada kejaran puak Wahabi itu.

Ada yang lari ke kawasan yang selamat di sekitar Tanah Arab itu juga seperti ke Yaman, Afrika, Jordan dan  negara-negara Teluk. Itulah yang dimaksudkan dengan padang pasir. Ada yang lari lebih jauh lagi seperti ke India, China, Eropah dan Asia Tenggara. Itulah yang dimaksudkan dengan gunung-gunung.
Firman Allah S.W.T yang bermaksud; Dan hendaklah kamu tetap diam di rumah kamu serta janganlah kamu mendedahkan diri seperti yang dilakukan oleh orang-orang Jahiliyah zaman dahulu; dan dirikanlah sembahyang serta berilah zakat; dan taatlah kamu kepada Allah dan RasulNya. Sesungguhnya Allah (perintahkan kamu dengan semuanya itu) hanyalah kerana hendak menghapuskan perkara-perkara yang mencemarkan diri kamu – wahai “AhlulBait” dan hendak membersihkan kamu sebersih-bersihnya (dari segala perkara yang keji).

Setelah Imam Mahdi muncul nanti, semua keturunan Bani Hasyim yang berpecah-pecah dan bercerai-berai itu akan keluar beramai-ramai lalu dikumpulkan semula kerana pada masa itu, tidak ada lagi ketakutan bagi mereka, dan semua keturunan Ahlulbait ketika itu sudah mendapat pembelaan sepenuhnya. Mereka juga akan dihormati semula oleh seluruh umat Islam seperti yang sepatutnya dilakukan, dan pernah dilakukan sebelum ini. Pemimpin manusia pun ketika itu adalah dari kalangan Ahlulbait sendiri, iaitu Imam Mahdi AS dan Syuaib bin Saleh at-Tamimi (Pemuda Bani Tamim). Manusia pun sudah tidak berhajat lagi berperang antara sesama umat Islam, melainkan berjihad pada jalan Allah sahaja. Apatah lagi mahu memerangi keturunan Ahlulbait.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts