PASUKAN PANJI HITAM THE BLACK BANNER

Saturday, May 14, 2011

Pusara Pemusnah Kubah di atas Kubah Masjid


Peristiwa 90 Tahun Lalu

Ajaib: Kuburan Wahabi Di atas Bumbung Masjid

Mungkin ada yang belum mengetahuinya, saya sajikan satu cacatan peristiwa aneh yang berlaku pada era bermulanya pemerintahan keluarga Saud di Arab Saudi kira-kira 90 tahun dahulu. Pada masa itu pengaruh WAHABI mula mengambil alih segenap segi kemasyarakatan di tanah suci. Pengurusan kedua-dua masjid utama iaitu Masjidil haram dan Masjid Nabawi telah diambil alih dari pentadbiran ahlul-bait.

Maklumat ini tersiar melalui email pada tahun 2010. Penyebarannya cuba dihindar oleh pihak Saudi kerana bimbang akan diketahui ramai.


Menjadi Pengajaran
Setelah mengambil alih kuasa di Madinatul Munawarah, langkah pertama mereka ialah memusnahkan semua pusara ahlul-bait di Al-Baqie dimana 4 imam dan lainnya dikebumikan.

Berikutnya, WAHABI merancang memusnahkan kubah pusara Rasulullah saw (the green dome) di mana puncaknya betul-betul bertepatan di atas makam Baginda. Seorang dari mereka mendaki hingga ke puncak kubah untuk memulakan kerja membuka kubah tersebut.  Secara tiba-tiba kilat menyambar dan sekaligus membunuhnya di situ. Tiada siapa berupaya mengalihkan mayatnya dari atas kubah hijau tersebut walaupun berbagai cara telah diusahakan.

Atas nasihat seorang ulama. mayatnya tidak boleh dialihkan dan hendaklah biarkan kekal di situ sebagai satu amaran dan pengajaran kepada sesiapa yang berniat merosakkan masjid Nabawi di kemudian hari. Dikhabarkan ulama tersebut mendapat petunjuk mengenai hal itu melalui satu mimpi.


Akhirnya kerajaan Saud memutuskan agar menjadikan kuburannya di sana dan menutupnya agar tidak ketara. 

No comments:

Post a Comment

Popular Posts